Pravý včelí med a ďalšie včelie produkty

Majú blahodárne účinky. Podporujú imunitu, črevnú mikroflóru, krvotvorbu. Znižujú krvný tlak, pomáhajú pri nespavosti, upokojujú nervový systém.

Včelí med

Najznámejší včelí produkt, ktorý ľudia používajú tisíce rokov ako sladidlo, ale aj ako liečivo.

Pôsobí protizápalovo a antibakteriálne, posilňuje imunitný systém, pomáha liečiť vírusové ochorenie.

Používa sa pri prechladnutiach, ochoreniach dýchacích ciest, chrípke, zápaloch ústnej dutiny, a aftoch.

Vďaka antioxidantom pôsobí preventívne proti rakovine hrubého čreva. Pomáha pri žalúdočných vredoch, zápche, hnačke, pri chorobách pečene, žlčníka, pri dlhodobom zápale žalúdka, dvanástorníka a hrubého čreva.

Má upokojujúce účinky na nervovú sústavu a zlepšuje kvalitu spánku.

Pri vonkajšom použití ma veľmi dobré schopnosti liečiť popáleniny a rany, pôsobí dezinfekčne a urýchľuje hojenie.

Včelí vosk

Produkcia včelieho vosku je pre včely oveľa namáhavejšie. Na výrobu jedného kilogramu vosku potrebujú včely minimálne tri kilogramy medu a päťdesiat gramov peľu.

Z včelieho vosku sa vyrábajú napríklad sviečky, ktoré síce nie sú najlacnejšie, ale zo sviečky z včelieho vosku žiadny vosk nevyteká, pretože sa postupne všetok páli.

Panenský včelí vosk je výborný počas ochorenia horných dýchacích ciest. Včelí vosk celkovo prospieva našej ústnej dutine a pomáha zbaviť sa áft aj pri paradentóze.

Včelí vosk sa používa v kozmetike, farmácii i potravinárskom priemysle, ale napríklad aj ako prídavok v leštenkách na drevo a nábytok.

Propolis

Propolis alebo včelí tmel je látka na báze živice, ktorú získavajú včely z púčikov stromov alebo iných rastlinných zdrojov.

Včely propolis využívajú na natieranie stien úľu a utesňovanie hniezd. Často sa do úľu dostanú drobné živočíchy, ktoré včely usmrtia a následne prostredníctvom propolisu zabraňujú rozkladu týchto usmrtených nepriateľov.

Propolis je najsilnejším protizápalovým prostriedkom na obnovu a činnosť buniek. Zdravá koža poskytuje prirodzenú ochranu proti vniknutiu pôvodcov ochorení do tela. Propolis zastavuje zápalový proces a pomáha pri množstve ochorení a zdravotných problémov.

Propolis má baktericídne účinky, ničí a usmrcuje baktérie, a tiež brzdí rast baktérií. Propolis má tiež lokálne anestetické účinky, tlmí citlivosť a bolesť, zastavuje rast plesní, ničí niektoré plesne a podporuje hojenie rán.

Propolis výrazne pomáha aj pri chrípke, prechladnutí, zápaloch hrdla, bronchitíde, zápale pľúc, bolestiach uší, pri bolestiach hlavy a migréne, bolestiach zubov, pri odstraňovaní bradavíc, pri vyrážkach, herpese, mykóze, omrzlinách, liečení otvorených rán, kĺbového reumatizmu, pri dne, infekcii močových ciest, ochorení obličiek, plynatosti čriev, črevnej infekcii, zápale hrubého čreva, žalúdočnom katare, žalúdočných vredoch, žalúdočnej viróze, žlčníkových kameňoch, poruchách krvného obehu a pri skleróze.

Ďalšie včelie produkty

Je škoda, ako málo využívame aj iné včelie produkty.

Okrem medu väčšina z nás nič iné nevyužíva a nepozná.

Pritom je doslova zázračný peľ, materská kašička, včelí jed i včelí vosk, a najmä propolis.

Opýtajte sa včelára vo svojom okolí, čo ďalšie okrem medu vám vie ponúknuť.

Vyhľadať včelára